Barcelona

Äntligen ska jag lägga upp lite bilder från Barcelona! När det börjar bli såhär kallt är det ju riktigt skönt att kunna drömma sig bort lite!

Första kvällen när vi kom på söndagen (15 september) spanade vi först in vårt fina hotell, sen tog vi en liten ner till stranden för att bara kolla in staden.

Måndagen bestämde vi skulle bli en stranddag, så vi började med en supergod frukost som bara låg två steg ifrån hotellet och sen 15 min promenad till stranden.

Världens finaste båthamn, där kunde man gå länge och fundera på vilken båt som var lyxigast..

Gissa om det var gött att ligga på stranden och steka!

En riktigt god räklunch med smarrig citornglass till efterrätt!

Mer strandbilder, kan erkänna att vi brände oss ganska rejält..

Hemgång fanns så många fina träd och byggnader man kunde titta på!

Tisdagen var det lite molnigt så vi bestämde oss för en shopping och sightseeingdag. Vi började med att gå upp till den fina katedralen, Var faktiskt jättenära, sen gick vi runt lite i gamla stan som sen tog oss till den stora shoppinggatan!

Bästa lunchen på hela resan åt vi på en mysig vietnamesisk restaurang, så himla gott och fräscht.

Spanade på fler fina Gaudi-byggnader!

På kvällen var vi ju tvungna att inviga våra fina shoppingfynd! Sangiria som var jätteäcklig, och massa tappas blev de till middag!

Onsdagen blev det ännu en stranddag.  Vi hittade en supermysig strandrestaurang där vi åt en gudomligt god skaldjurspaella!

På torsdagen hyrde vi cyklar och cyklade runt hela stan vilket var hur härligt som helst!!

Vi hann se så mycket fint både längs vattnet och inne i stan.

Såklart hann vi med lite shopping också!

Vi cyklade runt i en jättefin park, jobbigt som tusan att ta sig upp dit så svettigt blev det! På kvällen åkte vi tunnelbana till en stor shoppinggalleria och åt middag.

Fredagen blev såklart en härlig stranddag och sen lyxmiddag på en italiensk restaurang!

Sista dagen, lördagen, hann vi bara ta tåget till flygplatsen för att sen åka hem! :( Men resan var verkligen perfekt och vi hade så himla mysigt och kul, älskar Barcelona!