Koh Tao

Hej!!! Nu var det verkligen längesen jag uppdaterade, så nu är det på tiden, vi har haft så dåligt Wiifii så det har helt enkelt inte gått.

Tisdag den 13 åkte vi iaf från BangShapan för att ta oss med speedboat till Koh Tao! Väl där fick vi en jättemysig liten bungalow som vi bodde i fyra nätter. Resorten vi bodde på låg alldeles vid stranden så läget var perfekt.

På onsdagen hyrde vi en motorcykel och åkte runt på ön, som var väldigt liten, på en kvart hade vi åkt över hela ön. Vi hamnade på Sharkbay som är en jättemysig strand med fin snorkling, Per såg till och med en liten bebishaj! Vi åt supergod lunch på en liten strandbar och åkte sen vidare. Vägarna på ön var allt annat än bra, det fanns ganska branta backar på dom flesta ställen som var helt livsfarliga. Men vi fixade det iaf, på kvällen åt vi en god men stark middag på stranden och hade det supermysigt!

Torsdagen blev vår dykdag. Vårt hotell hade ett dykcenter så vi bestämde oss för att ta ett nybörjardyk. Vi började med en liten kurs för att sen träna i poolen. Efter lunchen åkte vi och några andra, som höll på att ta dykarsertifikat, ut till ett jättefint korallrev utanför Koh Tao. Vi gjorde vårt första dyk och det var superhäftigt vi såg massor av fina och färglada fiskar. Under vattnet är det så lugnt och fridfullt och man känner sig nästan tyngdlös. Efter det åkte vi vidare till några småöar som låg i närheten och där gjorde vi vårt andra dyk. Vi hade en superbra dag men Per fick någon sorts öroninflammation eftersom att vi dök så djup, typ tio meter!

Dagen efter tog vi det lungt och låg på stranden och avslutade med en superhärlig middag uppen på en mysig restaurang på stranden.

På lördag åkte vi först till krabi med speedboat och sen buss. I Krabi sov vi en natt och åkte sen till Koh Lanta där vi är nu! :) Här kommer lite bilder från Koh Lanta:

Blixtar och dunder

Hejsan! I söndags natt fick vi ingen ro över huvud taget. Vi vaknade mitt i natten av blixtar och dunder. Det var både spännande och läskigt, först kom en blixt och lyste upp hela huset och sen mullrade de så mycket att hela huset skakade! Jag har aldrig varit med om ett värre väder, hela måndagen spöregnade det. Som tur var blev det några regnuppehåll så vi kunde gå och äta en supergod middag på stranden!
Här kommer lite mer bilder från vår fina strand när det var finväder! Kram

Strand, sol och brända axlar

Hallå där, idag har vi bara tagit det lungt, legat på stranden, badat och suttit i skuggan faktiskt. Vi brände oss ganska mycket igår, så idag har vi inte solat alls utan bara legat i skuggan! Vi hade hela stranden för oss själva så det var jätte lugnt och skönt. Nu ska vi smörja in våra brända kroppar och gå och lägga oss, hej då!

Och här sitter vi och äter lunch på en strand

Spadag

Idag har vi till att börja med bränt oss lite lätt. Sen efter lunch så åkte vi till världens mysigaste lilla spa! Per fick en rejäl omgång då han tog en 2 timmars thaimassage, och jag fick det lite lugnare. Jag blev först skrubbad in på bara skelettet så den lilla brännan jag hunnit bygga upp är nu borta. Sen blev det en bodywrap, vilket innebar att jag först blev insmord med vulkanlera och sen inlindad i plastfolie.. Det var ganska skönt faktiskt, efter de fick även jag en härlig massage. När vi kom ut därifrån var vi helt slut!

Nu ikväll har vi varit på världens mysigaste restaurang, den är som en liten blomstrande oas mitt i Bangkok. Vi satt ute i trädgården och hade det så mysigt. Vi åt världens godaste thailändska middag med en ännu godare eftersätt på slutet.

Nu håller vi på att packa och fixa lite för imorgon åker vi till Hua Hin som ligger ungefär 3 timmar med buss härifrån. Hörs då!

Krut och skjut

Hallå där! Bangkok är helt underbart, särskilt värmen! Igår hade vi verkligen en pang och kanon dag, bokstavligt talat. Vi började dagen med sol och bad och på eftermiddagen tog vi skyttainet till ett militärområde där vi testade på att skjuta med riktiga pistoler! Det var faktiskt superhäftigt hela handen flög bak av kraften i skottet. Vi provade tre olika pistoler, jag var ganska veva faktiskt.. Hehe

Vi avslutade dagen på ett riktigt underbart sätt genom att åka 81 våningar upp i Bangkoks högsta byggnad och äta en underbar buffé. Vi rullade därifrån och blev tvungna att ta en tuktuk tillbaka till hotellet för att vi var så mätta!

Slappdag med lyxbio

Hallå där! Idag har vi haft en riktigt skön slappdag, vin började med en underbart god frukost, sen gick vi till poolen och drack en pinacolada! Mumsigt! Per fick helkroppsmasage och jag gjorde manikyr och pedikyr. Efter det åkte vi till en superfin galleria där vi först åt jättgod mat sen gick och fönstershoppade och tillsist hamnade vi på gallerians toppvåning där de har en samling av riktiga lyxbiografer! Vi gick på den nya Bondfilmen. I salongen där vi satt fick alla som en egen liten vrå med supersköna fåtöljer! Vi somnade nästan i dom, helt underbart. Vi hade en egen liten buttler och fick popcorn och läsk! Biljetterna kostade typ 300 svenska kroner för oss två! Billigt!!!!! Imorgon ska vi fortsätta bygga på brännan, hörs då!

Här kommer bara en lite bild hur biografen såg ut:

Bangkok

Hejsan! Äntligen är vi i Bangkok, vi har precis kommit fram till vårt nya underbara hotell! Vi lämnade Beijing i helt rätt stund måste jag säga. Hela natten snöade, stormade och regnade det som tusan. Så det känns skönt att slippa snön och komma hit till Bangkok där det nästan är 30 grader varmt! Imorgon ska vi faktiskt hänga vid poolen och ta det lugnt, ska bli skönt! Här kommer lite mer bilder från muren. Hörs imorgon!

Regn

Hallå! Idag har det regnat hela dagen och nu öser det ner.. Vi hade egentligen tänkt besöka himmelska fridens torg och den förbjudna staden idag, men pga regnet så kände vi helt enkelt inte för att plaska runt där. Vi får ta de nästa kinaresa istället! Nu sitter vi och fikar på en mysig bar och tar det lungt. Imorgon drar vi till varmare breddgrader, nämligen Bangkok, ska bli riktigt skönt!

Kinesiska muren

Hej, kan börja med att säga att vi är i Beijing, kom hit igårkväll. Idag har vi haft en heldag på den kinesiska muren, var superhäftigt. Nu är vi helt slut och ska gå och lägga oss, fler bilder kommer när jag har bättre wi-fii! Godnatt!