Peace & Love

Hela veckan har varit helt galen! Vi började med att sitta fem timmar på en buss på tisdagen, sen bytte vi till tåg i Mora och åkte det i två timmar typ..

När vi hoppade av tåget var vi äntligen i borlänge, och vi hoppade på en av festivalbussarna för att ta oss till campingen, när vi var framme vid campingen så var det massa invandrare som ville köra våra grejer med sina kundvagnar till campingen, det var typ 500 m dit eller så från bussen, men vi tackade bestämt men vänligt nej, de sa ungefär såhär: "taxi, taxi, gratis, bara hundra kronor", tänk er de med utländsk brytning, ganska kul faktiskt..

Vi kom iaf fram till campingen efter mycket hårt slit med våra ryggsäckar, då var klockan kanske två, halvtre och det var hur varmt som hellst, så vi lökade ju typ sönder men det gick bra iaf! Det var ingen kö så vi fick våra fina festivalband utan problem, och sen hittade vi en superfin campingplats, där båda våra tält (vi tog med ett tält till Frida och Emelie som skulle komma dagen efter) och min kusin Anna och hennes tält, de blev verkligen hur bra som hellst! :D Vi slog upp vårat tält och packade upp och fixade lite och så och sen begav vi oss bort mot city, Linneas kära telefon hade gått sönder så hon var tvugen att köpa en ny och vi skulle ju även fixa lite dricka och mat osv..

I stan var  det supermycke glada människor, där köpte vi lite dricka och sen begav vi oss till Kupolen där Linnea köpte en ny telefon och jag och Sara införskaffade oss en ny klänning, till mig, och ett par snygga svarat hängslen till Sara! Sen gick vi tillbaka till campen för att käka lite och mysa med de andra på vårt camp. Klockan var typ halv fem när vi kom till huvudingången vid campingen, då upptäckte vi att vi hade kommit dit vid precis rätt tid innan, för nu var det typ 100 m lång kö för att få komma in och få en tältplats!

Vi kom tillbaka till vårt läger, och satt och pratade lite med våragrannar osv, senare på kvällen tog jag och Anna en liten promenad runt campingen och jag upptäckte att den var enorm, de var hur mycket folk som hellst verkligen, och dehär var ju egentligen bara på tisdagen, själva festivalen började ju inte försen på torsdagen.. Anna och hennes två vänner, Anna och Anny, jobbade faktiskt där så de fick plocka skräp i tre dagar och som utbyte fick de sina biljetter, ganska ovärt tycker jag för det var inte särskillt fräscht på campingen så jag hade inte velat plocka skräp där! :O

Jag och Anna träffade iaf massa killar som vi satt och pratade med ett tag, det var mysigt, undertiden som vi satt där och pratade gick det förbi en superfin kille som hade en grå mysdräckt på sig, han stannade och pratade med oss och berättade att han hette Erik var 92 och kom från Lindköping, vi pratade hela kvällen och bestämde att vi skulle träffa varandra nästa dag, sen gick vi och la oss... ;) eller?..

Nästa dag hade vi kul, vi duschade och fräschade till oss i badhuset, det var sjukt mycke tjejer som också ville duscha så vi fick köa lite med det var lungt, sen såg jag Mika med Erik, han var faktiskt bra, och sen såg vi även Thomas DiLeva, heheh det var också ganska bra.. lol

Torsdagen vaknade jag upp med en sprängande huvudvärk, och en hals som typ blödde, de känndes som att jag hade käkat taggtråd eller nått sånt.. Jag såg iaf Hoffmaestro, dom var verkligen jättebra! När de körde The Storm, blev de helt galet, han fick alla att springa med honom från sida till sida av scenen, och det var verkligen helt sjukt, hade man ramlat hade man ju lätt blivigt översprungen och nedtrampad! Som tur var blev inte jag de.. Efter Hoffan drog vi tillbaka till campingen för att fylla på lite osv.. och sen drog jag Linnea Frida och Sara tillbaka till området för att se The Kooks, men jag pallade in te riktigt för jag mådde verkligen superdåligt, även fast det var jättevarmt ute frös jag och hade ont i halsen och så.. :( Så jag vilade lite med en filt och sånt medans The Kooks spelade..

Efter The Kooks hade spelat gick vi tillbaka till campingen för jag var tvugnen att vila och sova lite i tältet.. Anna pysslade om mig, och jag somnade vid tio.. Linnea och Sara gick tillbaka till festivalområdet sen för de ville inte missa Kent och det kan jag förstå.. Men när de kom tillbaka efter Kent vid halvtre tiden typ var det någon som hade skurit upp vårat tält och snott Linneas ryggsäck där hon hade lite kläder och sin iPod! :( Det var konstigt att de snodde just den, när våran stereo stod ganska synligt, men jag klagar inte, de läskigaste var ju att jag sov i tätet undertiden som de snodde sakerna, jag märkte verkligen ingenting... heheh..

Fredagen var mycket bättre, jag vaknade upp efter 10 timmars sömn och mådde prima! Eller jaa, det var galet varmt i vårat tält så jag la mig ute en stund för att inte dö av värmen.. Tältet var verkligen som en bastu!! På förmiddagen såg vi Kings of Convenience, de var huur grymma som hellst, sen såg vi Donkeyboy, The Hives, Familjen, Fibes oh, Fibes och Mike Snow, alla band var huuuuuur bra som hells och fredagen var lätt den bästa dagen med de bästa banden tycker iaf jag! På Familjen träffade jag även mina två klasskamrater Lisa och August, det var trevligt! :D

Lördagen var också en mycket rolig dag, även fast man började känna sig väldigt ofräsch, jag hade verkligen naturliga dreds i hela håret då, INTE okej.. Jag käkade lunch med Erik, vi käkade en supergod kyklingsallad och satt bara och mös! ♥ Sen såg jag och Anna iaf Hästpojken mitt på dan de var väldigt bra, förutom att det var galet varmt och att man var sjukt trött just då.. Senare på kvällen såg vi Johnossi de var också väldigt bra, efter dem tog jag och Linnea en cykeltaxi tillbaka till campet, just då hade vi verkligen stört roligt, vi satt och sjöng "viiii åker taxiiii, ekooo taxiiiiiiiii" super högt och skrek till alla vi åkte förbi, det var kul! Sen såg vi såklart Jay-Z också, han var bra och det var galet mycke folk där så stämningen var på topp! :D Under natten tog jag och Erik en promenad bort till sjön, där var det hur fint som hellst, och vi satt på bryggan och pratade lite om allt möjligt..

Söndagen var man trött, jag och Sara cuttade sönder hela vårt tält för vi var lite less på dem som hade snott våra grejer och så men det var kul! :D Sen köpte vi masssor av god mat som vi satt och svullade på tåget, och sen sov jag hela bussresan hem..

Hela veckan har varit galet rolig och den har verkligen gett ett minne för livet! :D Och jag kommer verkligen att komma tillbaka nästa år igen! :D ♥



hehe, denhär bilden är på vårt tält sista dagen när via har gått loss lite på de.. Så fräscht var det hos oss.. ;)

Jag lägger upp mer bilder från Peace sen, KYSSAR!


Kommentarer
Postat av: saraaaaaaaa pusss och love

Schukat bra sammanfattning tilda ! lättare än lättast att vi ska dit nästa år igen ! :D

2010-07-08 @ 22:02:10
URL: http://picknickpojken.blogg.se/
Postat av: Lina

Fan va kul det låter som att ni har haft ! du måste berätta mer om Erik sen Matilda, :) vi ses <3

2010-07-08 @ 23:49:28
URL: http://luciasslott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0