En vecka sen..

För precis en vecka sen på lördagkvällen fick jag sjukt ont i magen. Jag tänkte inte så mycket på det, hade ätit väldigt mycket onyttiga saker till melodifestivalen.. Men morgonen efter hade megontet inte gått över, hela dan gick smärtorna i magen upp och ner. Jag åkte på träning, tänkte att det skulle bli bättre, men det blev sämmre. Måndagen bästämde jag ändå att jag skulle gå på skolan och göra klart de sista arbeterna.


Det gick inte så bra, på efetrsmiddagen fick jag så ont att jag åkte in till hälsocentralen i Krokom. De klämde kände på magen och tog lite olika tester, de misstänkte att jag kunde ha en blindtarmsinflammation så jag blev vidareskickad till akuten. När jag kom dit tog de massa andra tester och satte in en slang i armen. Sjuksköterskan sa lite skämtsamt då "glöm inte att ta ut den innan du går" nej då, den glömmer jag inte, gjorde ju skitont..
Sen fick jag ligga i ett rum och vänta, klockan kanske var runt sex då. Efter att tag kom min räddare Per, och underhöll mig, att vara på sjukhus är en enda lång väntan så det var tur att jag hade sällskap. Jag fick träffa en doktor, en norsk gynekolog som gjorde en gynundersökning, ganska stelt.. Bra att allt såg kämpebra ut iaf. Mami kom med andra kläder och medlidande. Sen blev det dax att få dropp, ta på sig nattskjortan och slå en sista drill innan operation. Dom skulle kolla att allt såg bra ut och om blindtarmen var inflamerad, ta bort den.
Innan operationen låg jafg i operationssalen och bablade med sjuksköterskorna och doktorn och det mesta, framfrallt om mina naglar.. haha, helt plotsligt fick jag en syrgasmask över munnen, men dom forstatte prata, jag bablade vidare tills doktorn sa godnatt och jag somnade.
Vaknade upp vid tretiden på natten och hade riktigt riktigt ont. Mer morfin hjälpte inte, inte något annat smärstillande heller, varken alvedon eller ipren så de fick bedöva mig i magen med en lång spruta vilket gjorde jevligt ont men de blev bra sen och somnade.
Vid åtta vaknade jag i ett annat rum med tre plåster på magen och ett ilamående som inte ville gå över. Mamma kom och vi väntade på doktorn som kom senare med beskedet att jag fick behålla min blindtarm och att de inte hittade något fel med mig men att de skulle ta lite fler prover och återkomma.
Lite olika besök från både mor, far och min finaste piggade upp sjukhusvistelsen men tydligen var jag ganska drogad så mina ögon hängde inte riktigt med.. På kvällen fick jag min dator och sällskap av Harry Potter vilket var en stor tröst! På onsdagsmorgonen kom läkaren åter tillbaka och sa att allt så riktigt bra ut och att jag fick lämna sjukhuset vilket var otroligt skönt.
När jag kom hem hade jag ont i magen efter oerationen men det är skönare att ha det hemma i sin egen säng än på sjukhuset. Taskig tajming helt enkelt att få ont i magen två veckor innan studenten och bli opererad för det. Men som Pastorn skulle ha sagt "de som inte dödar härdar"! Och nu mår jag ändå helt okej och känner mig grymt peppad inför studenten och exakt sex dagar! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0